Selasa, 29 Oktober 2013

HERBALIFE. . .HE LOVED IT

"HAVE YOU HAD YOUR SHAKE TODAY??"
SAYA DAH JANJI NAK LETAK GAMBAR TERBARU MY HUSB AFTER DIA CONSUME HERBALIFE. DAN SEPERTI DIJANJIKAN. . .


BERBANDING SEBELUMNYA. . .
ANDA SEMUA JUGA BOLEH LAKUKANNYA. . .



LAKUKANNYA UNTUK DIRI ANDA, KESIHATAN ANDA
ANDA YG TENTUKAN !!
 
 
hubungi kami:
marindamasdar@gmail.com
fieyz79@gmail.com
atau whatsapp 0193815337






Isnin, 28 Oktober 2013

.....ALMOST 2 MONTHS

SELEPAS HAMPIR 2 BULAN MENCUBA, MENDISIPLINKAN DIRI, BERJUANG BERSAMA-SAMA UNTUK KEKAL MENGGUNAKAN HERBALIFE AKHIRNYA. . . . jeng jeng jeng......


hihihi.. ..

BAGI SASPEN KEJAP. ..

BUKAN MUDAH BAGI EN HUSBAND UNTUK TUKAR HIS TABIAT PEMAKANAN, TAMBAH SEDIKIT EXERCISE DAN PALING PENTING KEKAL DENGAN HERBALIFE TU!! MEMANG BETUL-BETUL PERJUANGAN. NAMUN SANGAT BERBALOI. ..
SAYA LETAKKAN GAMBAR MY HUSB BEFORE DIA CONSUME HERBALIFE DI BAWAH

BOLEH TANYA DIA BAGAIMANA PERASAANNYA MASA NI. NAK BERBASIKAL MENDAKI BUKIT LELAH JADINYA. ..TAPI ALHAMDULILLAH. . SEKARANG DAH TAKDE DAH.SYUKUR.. .SYUKUR..

SO MACAMANA DIA SEKARANG ?? (next post le pulak...dah slow nak upload gambar nih. . .hihihi)


Sabtu, 26 Oktober 2013

DIET 3 - LOSING WEIGHT

ALHAMDULILLAH. . .

HARINI NAK SAMBUNG PASAL TOPIK DIET TEMPOHARI TAPI KALINI NAMANYA IALAH HEALTHY WEIGHT. ACTUALLY DAH MULAKAN TOPIK NI DALAM PREVIOUS POST - ASSESS YOUR WEIGHT. CUMA MASA TU PENING2 SKIT BAGI NAMA POST TU. HIHIHI. . .

SO SEBELUM TU. ..
 
HAVE YOU HAD YOUR SHAKE TODAY???? 
 
 
JOM MULAKAN!!
 
 
2. LOSING WEIGHT - apakah dia "Healthy Weight Loss"
 
"Healthy weight loss isn't just about a "diet" or "program". It's about an ongoing lifestyle that includes long-term changes in daily eating and exercise habits."
 
 
Masih saya rujuk artikel dari CDC.

SEMUA orang yang mempunyai masalah BERAT BADAN BERLEBIHAN berjuang untuk menurunkan berat badan merekakepada berat badan yang ideal. NAMUN, RAMAI YANG TAK SABAR dan NAK TURUNKAN BERAT BADAN DENGAN CEPAT.

TERBUKTI, banyak artikel dan informasi tentang penurunan berat badan ini menunjukkan mereka yang turun berat badan secara berperingkat (gradually and steadily) pada setiap minggu adalah sebenarnya LEBIH BERJAYA dalam usaha menurunkan berat badan mereka.

"Healthy Weight Loss" bukan hanya "diet" atau apa2 jenis "program" pun. . .tetapi adalah "cara hidup" dan perubahan tabiat pemakanan kita and plus++ excercises.

JADI, NAK BUAT MACAMANA SEKARANG??

To lose weight, you must use up more calories than you take in

Untuk 1 Pound (lebih kurang 0.45 kg) memerlukan 3500 kalori, jadi anda perlu mengurangkan pengambilan kalori harian anda dalam 500-1000 kalori dalam sehari untuk dapat pengurangan 1 ke 2 pound seminggu. WOW !! PENING JUGAK NAK KIRA NI.

KITA CUBA KIRA (CONTOH SAHAJA):

BERAT DALAM KG : 68 KG   (121POUND- lebihh kurang)
JADI KALAU NAK KURANGKAN 2 POUND DALAM SEMINGGU -
..... 1POUND = 3500 KALORI
..... 2 POUND = 7000 KALORI
..... 7000 KALORI/7HARI = 1000 KALORI SEHARI

Sambil saya surf internet ni pulak dapat satu benda yang boleh bantu anda semua. Saya dah cuba. Hasilnya seperti gambar kat bawah. Saya jumpa di lamanweb freedieting
http://www.freedieting.com/tools/calorie_calculator.htm.

Semoga boleh bantu anda untuk tahu berapa JUMLAH KALORI YANG PERLU dan paling PENTING. . . RANCANG PENURUNAN BERAT BADAN ANDA!!












 

Jumaat, 18 Oktober 2013

DIET 2 - TAHU BERAT BADAN ANDA !!


HAVE YOU HAD YOUR SHAKE TODAY ??

Sambungan dari topic DIET sebelum ni. . .

Kita dah tahu untuk achieve/maintain “healthy weight” bukan mengambil masa yg singkat. Ia adalah perubahan kepada pengambilan makanan harian, aktiviti fizikal dan juga menyeimbangkan jumlah kalori yang diambil dan juga jumlah kalori yang digunakan oleh tubuh badan. Hmmm. . . .kompleksnya ayat!! Hahaha

So, MACAMANA NAK CONTROL WEIGHT ni????

Seperti yangdicadangkan oleh CDC (Centre for Disease Control and Prevention) – ni organization under U.S gov. ada TIGA cara:

1. Assess Your Weight (Ketahui Berat Badan Anda)– BMI

2. Lose Weight ( Turunkan Berat Badan Anda)

3. Prevent Weight Gain (Halang Penambahan Berat Badan Semula)

…. So kita pi ONE BY ONE.

1. ASSESS YOUR WEIGHT

- kena tahu!! Samada berat kita ni SIHAT atau tidak. Sebab tu kena tahu kira BMI. Macamana nak kira??

·         Bacaan BMI kurang dari 18.5, berat badan anda “kurang”

·         Bacaan BMI diantara 18.5 ke 24.9, berat badan anda "normal" ataupun “Healthy Weight”

·         Bacaan BMI diantara 25.0 ke 29.9, berat badan anda “terlebih berat”

·         Jika BMI adalah 30.0 atau lebih tinggi , berat badan anda adalah “obese”

 " Obesity and overweight have been shown to increase the likelihood of certain diseases and other health problems.” -  ini diorg yg tulis, bukan saya.

BAGAIMANA BERAT BADAN ANDA??
ADAKAH ANDA BERPUAS HATI??

 

Rabu, 16 Oktober 2013

DIET OH DIET. . .


SUDAHKAH ANDA MINUM SHAKE HARI INI?? hehehe

Ok. Kita nak mula dengan satu perkataan yang sangat POPULAR...

So here it comes….

DIET-keramat betul perkataan ni. Kalau perempuan, perkataan ini memang dah sebati. Tipulah kalau tak pernah terlintas dalam kotak fikiran. Apa bentuk sekalipun kita rasanya memang pernah sebut perkataan ni.

Apa yang saya nak kata pasal DIET ni??  - penerangan dari yg saya ambil di internet “ The kinds of food that a person, animal, or community habitually eats” – maksud secara ringkasnya makanan lah tu.

So Healthy Diet ni apa pulak? – makanan berkhasiat lah kalau secara logiknya kan. ..To prove it, saya dah cari info kat internet so kata Wiki” …is one that maintain or improve general health…provides the body with essential fatty acids,vitamins, minerals. .. .

Jadi,bagi yang ingin mengawal berat badan, kena tukar perkataan berDIET kepada “PEMAKANAN YG SIHAT” . So, apapun terms yg digunakan TAKKAN menjanjikan keputusan yang cepat. Ber”DISIPLIN” dan ber”SABAR” itu kata kunci yang tepat.