Rabu, 17 November 2010

Terkabul Juga Hasrat Mak…

 

Alhamdulillah,..dengan izinNya mak sampai jugak kat Mekah. Tunai haji dengan biaya kami adik-beradik. Walaupun bukan dengan arwah Norman, Allah jemput jugak mak.

Masa hantarmak tempohari, berjebak-jebak airmata aku keluar. Syahdu sangat rasanya. Lagi syahdu bila mak kata,” Ayang, terima kasih hantar mak ke Mekah.”. Apalah sgt yang aku buat kalau nak banding dengan jasa mak. Sampai 2-3 hari terngiang-ngiang kata-kata mak kat telinga nih.

Harini, hari raya haji. Aku bayangkan apa yang mak tgh buat kat sana. Masa sebelum wukuf aritu mak kata dia takut nak wukuf. Iyelah, mak sorang je. Tapi aku doa agar mak dipermudahkan segala urusan. Moga haji mak mabrur. Kakak2 dan adik2 pun doa yg sama. Aku tak nak kata…”kalaulah Norman ada”…sebab Norman dah takde. Dah hampir setahun pun…

Haritu sebelum pegi haji mak ada cakap…mak nak nampak Aman kat sana kiranya Allah izinkan. Aku tak tau nak cakap apa. Aku tahu mak sedar Aman dah takde, tapi dia harap kalau2 ada iras Norman dikalangan ramai2 org masa haji nanti, biar terubat rindu mak, biar hilang luka pedih kat hati mak.

Hm…dah mengalir air mata aku nih. Aku mohon sangat-sangat biar mak selamat sempurnakan haji mak, dan selamat balik ke sini. Biar kenikmatan tunai haji mak hilangkan segala luka pedih hati mak. Biarterubat jiwa mak.

Mak…ayang memang tak reti nak berbahasa, kadang-kadang ayang macam tak de apa-apa rasa, tapi ayang nak mak tahu…..ayang sayang mak…

Rabu, 21 Julai 2010

DEBAR DI HATI..

Rasanya semua ibu pun macam ni bila menanti kelahiran anak. Tak kiralah anak pertama, kedua mahupun anak ke tiga belas akan ada rasa debar nih...

Dah bersedia?? Tak reti pulak nak cakap. Bila tiba saat melahirkan tu ...agaknyalah dah bersedia.Mental dan fizikal.

Tapi mengandung kali ni rasa teruk sangat. Mungkin faktor usia juga fizikal agaknya buat aku rasa macam agak2 dah tak larat untuk yang ke empat. Dengan keletihan melampau, dua puteri yang membesar (dan hampir sebaya)yang agak nakal buat kadang-kadang rasa tak tentu hala. hehehe..macam2 ragam sungguh.

Alhamdulillah...dapat jugak tangani sikit2 sekarang ni. Maybe sbb dah tinggal tunggu hari kot. heh heh...

Doakan aku selamat melahirkan. Baby boy or girl tak kisah...(walaupun ada niat nak baby boy pulak..)asal sihat dan sempurna. Jadi anak soleh/solehah..
Amin,

Khamis, 18 Mac 2010

SEDANG DIKEMASKINI

Buat sahabat-sahabat, anak2 murid dan pembaca, blog ni sedang dikemaskini. Sabar yek. Heheheh